|
Skoleuniformer
|
|
11. December 2003, 01:53
|
|||
|
|||
|
RE: Skoleuniformer
Denne posten startet med en kommentar i diskusjonen av OOTPforsider.
Meg: Litt fantasi er da bra, og den morsomme blekkspruten han har rundt halsen er da ikek dummere enn at hogwartsuniformene har forandret seg fra film to til film tre, enda vi helt sikkert hadde fått en skildring av hvordan Molly akker seg over at det er dyrt med nye uniformer dersom de hadde blitt gjort om. MS Joplin: Hva er forandret? Eneste jeg har sett forandret på uniformene, er slipsene? Sikter du til at de går i muggleklær, så gjør de da ikke det hele tida Det er vel til for å svare på dette også, er det ikke? Det er nemlig langt mer enn bare slipsene som er forandret. Dersom du sammenlikner dette bildet her med dette bildet fra the Chamber of secrets, ser man at det er klare forskjeller fra film 2 til film 3. For det første er de nye kuttene, selv hettene foret med stoff i husfargene. De gamle kuttene hadde sort fôr, dessuten hadde hettene deres legg. Dette gjør at de får mer fylde når man har de på seg, samt at det ser ganske kult ut. Slipsene er ganske forskjellige, skjortekravene i 1993 er lengre og mer 70tallsaktige enn de var 1992 (der ser vi at trollmannmoten ikke følger gompemoten). om vi ser på dette bildet her, ser vi dessuten et sørgelig fravær av pullovere i ull. De nye kuttene henger også annerledes. Det kan se ut som om de ikke er knappet helt ned, slik som den gamle modellen var. Stoffet er helt tydelig stivere, muligens som et resultat av det fargede fôret. Dette trenger ikke nødvendigvis være noen negativ forandring, men det stemmer ikke med bøkene at vi skal ha et slikt brått bytte av uniformer. I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
11. December 2003, 02:06
|
|||
|
|||
|
Jøss, hadde ikke lagt merke til alt det der. Men siden du er kostymemekkedame legger jo du merke til slikt med én gang. Jeg tror egentlig det er meningen at de skal ha kutter med fôr i husfargene, Rowling har jo hatt en finger med i spillet i .. spillene basert på bøkene, og hvertfall i x-boxversjonen av CoS har hvert hus forskjellig farge på fôret.
Det er mye som ikke stemmer overens med bøkene da, og endring på klærne er ikke en like stor endring som at Dementorene plutselig flyr..! "They don't run, they glide", står det svart på hvitt i OotP, men likevel flyr de i den nye filmen.
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
11. December 2003, 02:12
|
|||
|
|||
|
Jeg vet - men nå har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett gjennom DVDene mine og bare glodd på kostymene. Burde nesten sy ferdig mitt eget snart. Det eneste jeg har gjort ferdig tilhører Galie...
Om man ser noe anent med kostymene, kan man sikekrt også skrive det her. Selv forguder jeg bland annet Minervas Smaragdgrønne dressrobes. I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
11. December 2003, 16:21
|
|||
|
|||
|
Kan noen fortelle meg hvordan i all verden de gjør det på Hogwarts hvis de skal ha fôr i husfargen? Man må ha kuttene før man begynner i 1., men da vet man ikke hvilket hus man skal i...:
:
Good Hufflepuff, she took the rest And taught them all she knew. |
|||
|
11. December 2003, 17:08
|
|||
|
|||
|
Ojda! Det samme gjelder egentlig innkjøp av pullovere og slips.
I fanficen Slytherin rising, av J L Matthews, forandrer slips og happebånd farge i det øyeblikket de blir sortert inn u husene, men såvidt jeg vet, nevner de ikke noe slikt i bøkene. Dersom vi bare skal tippe, er det vel magi inne i bildet. Et annet alternativ er at JKR mente at kuttene var så enkle. three sets of plain work robes Jeg ville tro at dette betydde at de skulle være ensfargede, uten noen ekstravaganse. Mystifistisk... (man kan også se Rons joggesko under kutten, men man ser ingen joggesko i filmen) I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
11. December 2003, 18:56
|
|||
|
|||
|
Kanskje man får en slags underkutte i husfargen til å ha under den generelle svarte? Da vil det jo syns i hetten. Og slips og pullovere er det jo godt mulig de får av skolen? Står ikke noe om at de skal kjøpe det, gjør det?
edit:syns foressten de nye slipsene og kuttene ikke er halvparten så fine som de gamle. Mye kjedeligere. Slipsene med store striper er da mye stiligere, right? R¤a¤v¤e¤n¤c¤l¤a¤w |
|||
|
11. December 2003, 19:40
|
|||
|
|||
|
Jeg er enig - de litt rutete slipsene er litt harry!
Du har rett, de skal jo ikke kjøpe klærte, så kanskje de får låne på skolen. Høres ikke dumt ut. Dette blir jo spekuleringer, men det er da lettere at alt vaskes samtidig, og at man får noe med riktig størrelse. Lettere for husalvene! I film 1 ser man vel at harry har fått slips of slik når han kommer opp på sovesalen, gjør man ikke? Har den ikke her, så jeg får ikke sjekket... I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
11. December 2003, 22:29
|
|||
|
|||
Mira Zandar Skrev:I film 1 ser man vel at harry har fått slips of slik når han kommer opp på sovesalen, gjør man ikke? Har den ikke her, så jeg får ikke sjekket...Det stemmer. Jeg tror de får utdelt klær i husfargene når de har blitt plassert i riktig hus. ![]() Og det de får beskjed om å kjøpe er 3 standardkutter, er det ikke? Kanskje de i husfargene er litt mer fancy. Hihi. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
11. December 2003, 23:02
|
|||
|
|||
|
En mulighet er også at de får ha er fancy kutter når de blir eldre, selv om det høres litt underlig ut.
Da går jeg heller form agien, eller at kuttene er slik som i film én og to (og slik som den jeg sydde til Galie) I'm not sweet! I am dark and mysterious ...and seriously pissed off! =HUFFLEPUFF= |
|||
|
12. December 2003, 20:39
|
|||
|
|||
|
Hehe, hvor mange andre hadde kommet på å diskutere detaljgreier om hvordan kuttene er forandret enn dere? ;)
På en måte så synes jeg de nye kuttene er finere enn de gamle fordi de har mer stil over seg, synes kuttene fra CoS var litt for enkle. Men på det som er under kutta så synes jeg at Colombus hadde bedre kostymer. Skjønner ikke helt hvorfor de må skifte kostymer bare fordi det er ny regissør, men. Det gjør egentlig ingenting for meg, er verre at dementorene skal fly, ja. Noen som har studert om det er noen forskjell på kostymene fra film 1 og 2? Det er vel ikke det? |
|||
|
13. December 2003, 00:34
|
|||
|
|||
|
[color=#1B4700;]
angie Skrev:På en måte så synes jeg de nye kuttene er finere enn de gamle fordi de har mer stil over seg, synes kuttene fra CoS var litt for enkle. Men på det som er under kutta så synes jeg at Colombus hadde bedre kostymer.Må si jeg er litt enig der. De nye kostymene ser litt eldre ut (som i passer for litt eldre folk). Og jeg liker veldig godt det med farge inne i kuttene. Ser veldig stilig ut, og gjør det mye letter å skille folk fra forskjellige hus. Har heller ikke mye i mot de nye slipsene, vil ha Slytherin slips! Eneste jeg savner er genseren. Skjønner jo at de ikke bruker den om det er sommer. Og er jo godt mulig de har gensere på vinteren? Har vi sett noen vinterbilder enda? Leste over innlegget etterpå å så det nesten fikk det til å virke som om jeg ikke likte de gamle kostymene. Syns de var veldig kule jeg, slipsene var gøye og kappene fine. Nå er ikke jeg så flink til å se ting som deg da Mira, men.. vil gjerne bli det *planlegger å sy både hp kostyme og kjolen til Eowyn*[/color]
"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
13. December 2003, 01:22
|
|||
|
|||
|
Etter å ha kikka litt over de forskjellige, har jeg kommet fram til at jeg liker PoA-versjonen best. Slyth-slipset kler best den nye varianten, ihvertfall. Jeg synes igrunn ikke den grå vesten med husfargekrage var så mye å rope hurra for, selv om det ser veldig "moderne" (og ikke mega-magisk, akkurat) ut, da med bare hvite skjorter under... Hmm... Blir visst ikke helt enig med meg selv her. Joda. Den siste vrien ser best ut! Skjortene kunne kanskje ha vært annerledes, men det får heller bare være.
"Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
13. December 2003, 01:27
|
|||
|
|||
|
[color=#1B4700;]Så nettopp over traileren igjen og fant ut at jeg simpelthen elsker the nye Slytherin slipset. *skrive på ønskeliste*[/color]
"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
13. December 2003, 02:46
|
|||
|
|||
|
Hadde jeg brukt slips, så skulle jeg nok hatt et sånt et, ja. Og overbetalt mIRA, så jeg kunne fått'a til å lage robes for meg (er LAT, og GIDDER ikke å gjøre det sjæl)... Gjerne robes med mørkegrønt fór. Så kunne jeg fiksa meg ei sopelime sjæl, sikkert. Hadde vært megakult!
"Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
13. December 2003, 14:40
|
|||
|
|||
Elraj Skrev:Hadde jeg brukt slips, så skulle jeg nok hatt et sånt et, ja. Og overbetalt mIRA, så jeg kunne fått'a til å lage robes for meg (er LAT, og GIDDER ikke å gjøre det sjæl)... Gjerne robes med mørkegrønt fór. Så kunne jeg fiksa meg ei sopelime sjæl, sikkert. Hadde vært megakult![color=#1B4700;]Har sopelime jeg laget selv og greier. Skal fikse meg egen tryllestav også, i eik, med eikenøtt på, eller kanskje eplegrein... hmm må sjekke Wicca boka mi igjen. Lenge siden jeg har lest der. Prøve å bli litt mer aktiv innfor Wicca igjen. Er jo snart Yule så ![]() Er jo litt av sjarmen å sy kostymet selv da. Så blir det så gøy å gå med det når folk spør om du har laget selv og sånn. *mimre til LotR kø*[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

: