Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Draco - "tøff" i bøkene og"pysete" i filmene?
28. May 2006, 18:33
RE: Draco - "tøff" i bøkene og"pysete" i filmene?
Dette er noe jeg har irritert meg over, og jeg vil gjerne høre om det er bare meg:

I bøkene opplever jeg Draco som tøff. Med det mener jeg at han ikke er lettskremt. Selv om Harry og co sier han i mot osv, biter det ikke på. I filmene derimot, er det ingenting som skal til før Draco blir redd. Tar ikke igjen, liksom.

Er mulig jeg uttrykker meg litt uklart, men er det noen som skjønner hva jeg mener? What?
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
28. May 2006, 20:33

Ja, jeg vet hva du mener. Har også irritert meg over det, men når keg klager til minne venner så sier de bare: "Inga, det er en grunn til at filemene er based on bøkene!"

Han spiller på en måte for redd, altså skjuler det for lite. På en måte... :/

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
28. May 2006, 21:21

Sitat:Han spiller på en måte for redd, altså skjuler det for lite. På en måte... :/

JES! akkurat det jeg mener også....
29. May 2006, 14:23

Jeg synes egentlig at han virker ganske pysete i bøkene også, han gjemmer seg jo bak andre hele tiden!
Draco virker ikke særlig 'høy i hatten' uten "livvaktene" sine Tongue
Og frekke kommentarer fra Harry og co biter på Draco, som feks. i Gof da Harry sa et eller annet om moren hans.

Har dere noen gode eksempler på at han er mer redd i filmene enn i bøkene?

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
29. May 2006, 17:05

Jeg er sinnsykt dårlig på å huske detaljer, så nei. Men vet at jeg syntes Draco virket generelt mere pysete i filmene.. Skal si fra hvis jeg kommer på!
7. June 2006, 13:01

Når Hermione stikker tryllestaven opp i fjeset hans i treern (tror det er da) ser han jo livredd ut... Rolleyes
7. June 2006, 15:30

Og ute i skogen i 1eren. I alle fall ser han mer redd ut der enn det jeg hadde forestilt meg.

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
21. June 2006, 12:17

^
Når man leser så ser man vel for seg "sine egne" ansiktsuttrykk på den personen (i dette tilfellet Dracos), dermed vil man kanskje synes at utrykket blir for overdrevent i den aktuelle situasjonen på filmen.
Det er vel mer ting Draco gjør om kan brukes som eksempel på forskjellen mellom bøkene og filmene...

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
1. August 2006, 08:50

Draco har jeg forstått som en type som må bevise hvor tøff han er for alle vennene side (og fiender). Men han er ikke så tøff i grunnen å det vet han selv, derfor må han spille enda tøffere. Men om han er mer tøff i bøka enn filmen har jeg vel egentlig ikke lagt merke til. Ja ja, på tide å lese de igjen kanskje?...

7 bøker, hva nå?
6. August 2006, 22:03

Det er sant at Draco spiller pysete i filmene. Persomlig synes jeg at Draco var bedre i de to første filmene. Han har spilt en pysete rolle i de neste to filmene. Men vi ser nå at han klar for å spille Halv-blods prinsen. Laugh
8. January 2007, 17:27

Han er en pingle i bøkene ogTongue

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
28. July 2007, 10:48

vel han virker jo litt mindre arrogant i filmene og det er vel egentlig det meste.
28. July 2007, 11:24

I skogen i Ps er han jo redd i bøkene og ikke sant? Kanskje han er litt mer pingle i filmene ellers da, men ikke så mye sånn atte det er vært å bry seg om.

...synest jeg da...

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
8. August 2007, 09:00

Nja, når jeg tenker over det så er ikke Draco Malfoy like ille i filmene. Men tøff er han ikke i bøkene heller. Er redd for den Forbudte skogen, og er ingenting uten livvaktene sine. Savner hans arroganse derimot. Han er en ynkelig pyse, men synes det ikke selv. :b
Post Reply 

Forumhopp: