|
Humlesnurr
|
|
22. June 2004, 09:13
|
|||
|
|||
|
RE: Humlesnurr
I filmen har Michael Gambon overtatt rollen som Humlesnurr ( etter at Richard Harris tragisk døde ) Hva mener dere om hans opptreden?
Jeg må inrømme at jeg ble en smule skuffet, han manglet liksom det siste "glimete" i øyet. I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
22. June 2004, 16:57
|
|||
|
|||
|
Vel, han var ikke så bra som Harris, men i denne filmen fikk vi jo sett den litt mer sprøe sida av Dumledore, da...
*H*O*G*W*A*R*T*S*!* |
|||
|
22. June 2004, 18:34
|
|||
|
|||
|
Ohhh hadde gleda meg sånn til kvelden da alt skulle ske og Dumbledoor bare sto der og moret seg mens Knife&co gikk rundt og viste ingenting, men så kom bomba. Gamdon var ikke lystig han. Han bare sto der og så litt dum ut. Forstakte veldig strengt til Hermione at hun og Harry skulle gå tilbake i tid. Og ikke engang da de kom tilbake etter altsammen smilte han.
Tragiskt. Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
22. June 2004, 18:54
|
|||
|
|||
|
Harris var mye bedre.. Han var nesten Dumbledore. Gambon var mer en streng, sur fyr..
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
23. June 2004, 10:50
|
|||
|
|||
|
Synes harris var kjempe god og jeg skulel ønske han fortsatt levde. Men han virket ALT for gammel.
Gruet meg skikkelig til Gambon skulle ta over. Men jeg gikk ut av den kinosalen og var helt fornøyd. Synes ikke han virket sur i det hele tatt. Streng ja, men han er da en rektor. "These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time." "Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!" "I was referring to the bible." "... I knew that!" da vinci code ah... poor Lucius. |
|||
|
23. June 2004, 11:41
|
|||
|
|||
|
Dumbledore skal jo være gammel så det reagerte jeg ikke på. Han skal være en snill rektor. En streng rektor hadde ikke latt Harry gå rundt i gangene i borgen med usynlighetskappe midt på natta osv.
Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
23. June 2004, 12:14
|
|||
|
|||
Ginny Weasley Skrev:Dumbledore skal jo være gammel så det reagerte jeg ikke på. Han skal være en snill rektor. En streng rektor hadde ikke latt Harry gå rundt i gangene i borgen med usynlighetskappe midt på natta osv.Er det ikke 150 Dumbledore er i boka? http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...) |
|||
|
23. June 2004, 12:31
|
|||
|
|||
DracoD Skrev:Synes harris var kjempe god og jeg skulel ønske han fortsatt levde. Men han virket ALT for gammel. Han var ikke så gammel, men noe av det jeg synes han hadde mest var autoritet. Det virket som om Gambdon hadde en litt mer birolle. Han spilte ikke Humlesnurr helt ut, og gjorde ikke han til det han er i bøkene. I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
23. June 2004, 13:02
|
|||
|
|||
|
[color=#0C6722;]Helt enig. Jeg håpet han kom til å funke som Dumbledore, men det var noe som ikke stemte helt. Veldig synd for Gambon er flink, han bare manglet det lille som er spesielt for Dumbly som Harris hadde fått så godt frem.[/color]
"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
23. June 2004, 13:42
|
|||
|
|||
|
lurer på om folk ville klaget hvis det var han som spilte i eneren. Og Harris i 3.
Jeg sier ikke at Gambon er bedre, men jeg ble ikke skuffa slik som jeg trodde jeg skulle bli. Har alltid sett for meg at Dumbledor ser koslig og snill ut, men streng når han vil. Det eneste jeg reagerte ordentlig på var sjegget hans, som var mer grått en sølvhvitt. Han skal se gammel ut ja. Men det var ikke før i GoF han skulle se ordentlig gammel og sliten ut. Harris så sliten ut, og stemmen hans var ikke så mektig og sterk som min Dumbledore krevde at den skulle være. Men det hadde Harris god grunn til. Han var jo veldig gammel. "These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time." "Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!" "I was referring to the bible." "... I knew that!" da vinci code ah... poor Lucius. |
|||
|
23. June 2004, 15:31
|
|||
|
|||
DracoD Skrev:lurer på om folk ville klaget hvis det var han som spilte i eneren. Og Harris i 3.Hvis han var med i eneren tror jeg ikke vi hadde tenkt så mye over det, kanskje helt i starten når vi så den første filmen, men ikke den tredje.
http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...) |
|||
|
23. June 2004, 20:03
|
|||
|
|||
|
Akkurat. Tror det egentlig er mer en vanesak!
I'm serious! He's got three Piston Cups! He did WHAT in his cup? |
|||
|
23. June 2004, 23:46
|
|||
|
|||
|
Var skuffa over det meste med en og to så jeg tror ikke jeg ville reagert så mye på akkurat dubledore da... heh, men akkurat det med lystigheten hadde jeg gleda meg sååå til.
Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
24. June 2004, 14:20
|
|||
|
|||
|
Jeg syns også Gambon manglet den berømte twinklingen... Virket så tørr, på en måte...
Harris var glad og fornøyd, men kanskje litt for lystig til tider. F.eks. i PS når han spiser en allsmaksbønne... skulle han ikke spytte den ut, da? Eller i det minste skjære en grimase? Han spiser ørevoks, men han smiler fortsatt!? : : Og så var jeg litt irritert over de pausene han tok i setningene når han snakket... Men det gjør jo egentlig Dumbly i boken, og... Men jeg syns absolutt Gambon kunne vært litt gladere! Ellers var han helt grei.
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
29. June 2004, 22:12
|
|||
|
|||
|
Er jeg den eneste her som synes at Gambon var ganske bra? Jeg syns harris var så gammel og sliten, mens Gambon er mer sprudlende og har humor.
Harris var gammel og klok rektor Gambon er gammel klok og mer energisk (selv om han var litt for streng, det inrømmer jeg)... 'He accused me of being "Dumbledore's man through and through".' 'How very rude of him.' 'I told him I was.' |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

: