|
Premiere - billettkø!
|
|
10. June 2007, 18:33
|
|||
|
|||
|
Alrightyy.. Billettsalg 0730 på Colosseum 18. juni.
Kø er garantert. Når det gjelder LoTR-fans som ligger lenge i kø, er ikke det et resultat av noe annet enn at dette folket har større erfaring med lengere køer. Det er heller ikke gitt at nerder som har LoTR (eller f.eks Star Wars) litt nærmere hjertet enn HP, _ikke_ er såpass fan at de bare sitter i kø for tradisjonen sin skyld. Det er en greie for HP-fans at kø ikke nødvendigvis betyr dager eller uker. Poenget med en lang kø er jo at man skal ha det gøy, det er jo derfor man er der! Sett at denne køen skulle bli litt lenger enn den forrige, og den neste enda lenger enn denne igjen, vil det bli ganske så hardcore til slutt. Poenget er altså at dette ( -at køene blir lengere og lengere) ikke nødvendigvis trenger å være et resultat av at folk _må_ bli med for å få plassene sine, men at man faktisk vil være lenge i kø fordi det er gøy, og fordi essensen av en slik kø er å være der lenge, bli sliten og på en måte (teit eller ikke) bli fortjent billetten sin. Jeg er klar over at dette ikke er nødvendig for HP-fans enda, men hva er galt med at det blir slik? En kø av en større dimensjon betyr bare enda mer glede. Man får bedre tid til å bli kjent med andre fans, man kan finne på flere ting sammen, man får tid til evt opplegg under køen, osv, osv. Jeg stiller meg altså litt spørrende til hvorfor man er så imot å ofre dager, evt uker, for noe man brenner så intenst for. Om det er én ting man er villig til å ofre så lang tid i kø for, burde det da være dette. (går utifra at jeg snakker til et mer eller mindre samstemt publikum her..) Når dette er sagt, er det heller ikke gitt at nr 1. i en kø er mer fan enn nr 100 eller 300. Det kan være så enkel som at nr 1 er en liten slabbedask med mye penger, uten jobb/skole, og som godt kan tenke seg å slå ihjel noen uker på gata, fordi han _kan_. Nei, vil man ha en billett (eller ''plassen sin'' ) må man regne med å hoppe på karusellen, om den varer en dag eller en uke! (eller 6, for den saks skyld..) Synes jeg (: - han som ikke er Gressli
Oh my god! I've killed Harry Potter! |
|||
|
10. June 2007, 21:24
|
|||
|
|||
|
Noe av grunnen til at det er kjipt at køen blir for lang og at man er nødt til å ligge ute i dagesvis for å få billetter er at HP-fansen stort sett (ja, jeg er klar over at jeg banner i kirka her..! ) er yngre enn LOTR-fansen og ikke får lov/mulighet til denne.
Og dersom du har lest hva jeg har skrevet om dette før, har du også fått med meg at de lotr-folka jeg mener ikke burde være der, er de som faktisk sa gang på gang at de lå der fordi det var hyggelig å være i kø, og at de ikke var så gira på HP. Det syns jeg var unødvendig og bidro ikke veldig for å få opp stemningen. Sånn jeg så det var det en hard kjerne av lotr-fans som satt i midten og spredde HP-fans satt hist og her. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
10. June 2007, 22:22
|
|||
|
|||
|
Du har selvfølgelig helt rett i at gjennomsnittsalderen ligger noen år under den av lotr eller sw-skaren. Du har et poeng der. Tenkte ikke så mye over dette tidligere
Dog, om et fåtall av eldre HP fans bestemmer seg for å legge seg tidligere ut enn de yngre, vil det bety pent lite da denne eldre gard er i et betydelig mindretall. Det er jo bare synd for de, som må sitte der alene.Selvfølgelig er jeg enig i at det er dårlig gjort av slike å snakke såpass åpenlyst om hvorfor de _egentlig_ er der. Det er jeg veldig enig i. Det har forsåvidt skjedd i alle køene siden RoTK. Det har på en annen måte kanskje bidratt til større og lengere køer. Men det blir vel, på en (rar) måte, snakk om kvantiet eller kvalitet. Det optimale er selvfølgelig en kø der alle deltakerne har like mye å gjøre i den. Kanskje vi, nå som både sw og lotr-fans har fått et par år på seg, altså en god avstand fra høytidene, vil se mindre til dette negative fenomenet i neste kø! Oh my god! I've killed Harry Potter! |
|||
|
10. June 2007, 23:41
|
|||
|
|||
Sitat:Og dersom du har lest hva jeg har skrevet om dette før, har du også fått med meg at de lotr-folka jeg mener ikke burde være der, er de som faktisk sa gang på gang at de lå der fordi det var hyggelig å være i kø, og at de ikke var så gira på HP. Det syns jeg var unødvendig og bidro ikke veldig for å få opp stemningen. Sånn jeg så det var det en hard kjerne av lotr-fans som satt i midten og spredde HP-fans satt hist og her.Vel... Om folk er i kø fordi de liker kø, og ikke fordi de liker Harry Potter...da burde de brenne et visst sted. I have a bad feeling about this. |
|||
|
11. June 2007, 17:56
|
|||
|
|||
|
Helt enig i at det er dumt at folk står i kø, bare for å stå i kø. Grunnen til at man står i kø er jo fordi man så gjerne vil ha tak i billetter, og da blir det jo dumt for de som ikke har mulighet til å ligge flere dager i kø av ymse grunner. Får håpe at det ikke kommer mange ikke-HP fans og tar mange av de billettene som egentlig burde tilhøre de som faktisk elsker Harry Potter!
Ajaj! Twitter: @SofieElisabeth Wooppsidaisy! |
|||
|
13. June 2007, 00:37
|
|||
|
|||
|
nå er karch, gustav og jeg utenfor og venter på dere. stjerneklart her ved colosseum, men ikke spesielt mange, ennå.
I have a bad feeling about this. |
|||
|
18. June 2007, 15:55
|
|||
|
|||
|
Hyggelig at noen av dere kom i hvertfall! Håper de av dere som kom hadde det hyggelig, og blir med på kø igjen til neste film(:
Sees på premiera! Ps. Du må vel være bra tett i pappen om du legger deg i kø uten å like det du venter på. Gustav Jørgen |
|||
|
9. July 2007, 09:59
|
|||
|
|||
|
^
Jeg gleder meg til å høre hva dere synes om filmen. Jeg fikk skaffet meg en billet på den danske premerie dag (fredag den 13.juli klokken 13 hehe). Men jeg bor 3 minutter vekk fra biografen. ~ Bellatrix Lestrange fan - 10 november og da skal jeg lese HP 7. |
|||
|
9. July 2007, 19:38
|
|||
|
|||
|
Jeg trenger iallfall ikke å sove i kø! Det er premiere 15 minnutt fra der jeg bor, og her er det nesten ingen som er HP-fans, så jeg ville komt med selv om jeg ikke hadde bestilt biletter (men det har jeg jo selfølgeleig gjort, for sikkerhetsskyld
)Gleder meg! Med oss konster biletten bare 70,-
Likheter mellom kjærlighet og krig: Lett å starte Vanskelig å stoppe Umulig å glemme |
|||
|
9. July 2007, 23:09
|
|||
|
|||
|
Her ble det nok heller ingen køing - billetter ble kjøpt via internett, og tror vi fikk ganske fine seter og, faktisk. Er det noen som vevt om det var noe køing i Trondheim i det hele tatt?
The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Dog, om et fåtall av eldre HP fans bestemmer seg for å legge seg tidligere ut enn de yngre, vil det bety pent lite da denne eldre gard er i et betydelig mindretall. Det er jo bare synd for de, som må sitte der alene.

)