Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snape, hva tenker du om han nå?
18. June 2009, 13:54
Snape, hva tenker du om han nå?
Fikk nesten anfall når jeg så hvor patetisk lite det står om Snape eller Slur om du vil her. JEG synest det er .. kall det 'høgdepunktet' i bøkene, og jeg synest det var noe av det beste som kunne skjedd, det at Jo gjorde han snill.

Men hva tenker dere om han? Liker dere han? Hater dere han?

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
22. June 2009, 21:14
RE: Snape, hva tenker du om han nå?
han er en av favoritt karakterene mine. ved siden av luna, harry og sirius(og nesten voldemort). jeg har stor respekt for han og han beviser at du trenger ikke å gi opp alt(slik voldemort gjør) pga en forferdlig barndom og feil valg av innteresser, for å si det mildt. han må jo få det største pushet før han virkelig skjønner hva som skjer, men han skjønner det hvertfall da, når han fant ut at spådommen kunne gjelde ungen te lilly kunne han simpelten gitt faen, kan kunne begravd følsene han hadde for henne og fortsatt i samme retningen, eller så kunne han rømt. skjønt at han ikke ville dette mer men fortsatt ikke vendt til "den gode siden", for å si det slik. jeg må vell si at utenom sirius sin død er vell snape den værste. jeg synes virkelig han kunne fått overlevd, jeg hadde elsket å sett han bli gamel og pensjonist også kunne han og harry blitt venner og harry kunne besøkt han.. uff. jeg er må vell si at jeg er stolt av snape.. jeg syns den karakteren er helt fantastisk og en av de beste hun kom opp med.. det er litt av en historie han har.

Y Sirius

And we must
8. January 2011, 21:14
Jeg synes det var helt fantastisk! Med engang jeg fant ut av at det var Snape som drepte Dumbledore etter at jeg hadde lest 6. boken, var jeg helt sjokkert. Jeg hadde hele tiden tenkt at så lenge Dumbledore stolte på han så skulle vel jeg også gjøre det. Når jeg leste Deathly Hallows ble jeg så trist og glad at det var fælt. Tenk at han drepte Dumbledore selvom han overhodet ikke ønsket det. Og tenk at han ble hos Voldemort selvom han hatet han. Tenk at han hele tiden beskyttet Harry Potter som han misslikte så sterkt. Jeg er rett og slett stolt av Snape.

En av de beste karakterene Jo har lagd synes jeg! Smile
13. January 2011, 20:31
Snape er en helt! Har vel egentlig ikke noe mer å tilføye enn det som allerede er nevnt her.

"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
13. January 2011, 22:08
Begynner å gråte når jeg leser de andre bøkene og Snape for skylda for alt mulig rart, hehe. :] Teite meg.
19. February 2011, 17:20
Jeg begynner alltid å grine som en krokodille når jeg kommer til det kapittelet i 7. boken der vi får høre snape's historie. Det er så rørende! Selv om snape har gjort mange forferdelige dumme ting så har han liksom holdt ut i kampen mot det vonde.. Jeg kan ikke forestille meg hvor fælt det må ha vært når alle han kjente vendte han ryggen etter 6. boka, men likevel holdt han ut!

En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter!
1. March 2011, 21:04
^ enig, "Prinsens historie" er det fineste i hele boka synes jeg. Og det er så nydelig at Harry mener at Snape er den modigste mannen han noengang har møtt. Blir så sint når noen ikke skjønner at Snape er en helt!

"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
4. March 2011, 03:22
Også når Snape sier til Harry: "Se meg inn i øynene." Rett før han dør. Siden Harry har Lilys øyne. Det er så søtt når Snape viser skytsvergen sin også er det den samme som Lilys. Også sier Dumbledore: "Etter alle disse årene" Også svarer Snape: "Alltid"

Jeg begynner alltid å gråte når jeg leser det. :')
27. June 2011, 14:23
Jeg synes det er greit når forfatterne tar oss ut av komfortsonen når det kommer til karakterer man liker å hate. slik som snape. Jeg hatet han i begynnelsen, han snek seg inn på meg og mot slutten så var jeg helt knust når han tok de valgene han tok. men jeg skjønner det jo også. det er en helt fantastisk karakter!
Post Reply 

Forumhopp: