|
Anmeldelser
|
|
16. July 2009, 01:51
|
|||
|
|||
|
Hva synes dere om filmen?
Jeg likte den utrolig godt, tenkte flere ganger gjennom filmen at det her, det er så perfekt! Pygmy puff'en til Ginny, lua til Luna, Dracos neseknekk på Harry, Dracos grining. Akkurat slik jeg forestilte meg det i boka. Trioen blir bare bedre og bedre. Forelskelsen til Emma likte jeg kjempegodt. McLaggen var dritkul!!!! ![]() JA, jeg vet at det var lagt til enkelte scener, men jeg synes det ble gjort på en måte som var i tråd med bøkene. Hormonene flommer selvsagt blant tenåringer, og hvorfor ikke la en tilfeldig dame flørte med Harry? Han er jo fin! Jeg skulle ønske at Harrys konfrontasjon med Snape på slutten hadde vært lengre, hadde lyst til å se/høre ham si at han ikke var en feiging. Jeg ville ha hatt en lengre Sectumsempra-scene (favorittscenen min i boka), mer blodig og rått, hoho. Og været holdt Helt. Til. Dumbledore. Falt. Da braket det løs. Hvor symbolsk er ikke det?! Utrolig fett. Ellers må jeg kommentere opplegget på festningen, veldig veldig bra, både fra Galtvortskolen side (de som stilte med Harry, Hooch og alle andre), Death Eaterne som stormet muren med pyroteknikken og ikke minst at vi kunne ta GRATIS BILDE!!! Snart kommer det lass med flere bilder fra premieren. NÅ skal jeg sove. Fine filmen sin som jeg skal se om igjen på fredag!! ♥ Forresten: Vis bildet dere tok!!
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
16. July 2009, 02:26
|
|||
|
|||
|
RE: Anmeldelser
Det var den beste filmen hittill!
Tom felton var så god! romansene var så.... morsome og såå etter boka! Efektene fra naturens side under filmen og de menneske skapte før var også noe som gjorde det til noe helt spessielt. Er enig med MS Joplin at det kunne være noe som kunne bli lagt til eller at det kunne være mer av andre ting... men nå har vi hvertfall sett at de kan takle å lage de neste filmene! De greide noe denne gangen som de ikke har greid før... de fikk det universet til å bli levene på en helt ny måte denne gangen... det virket som en helt annen type film.. ikke en barnefilme som de forige har vært! blir nok mer fra meg i morgen.. men nå skal jeg til sengs! <3 DFTBA |
|||
|
16. July 2009, 11:36
|
|||
|
|||
|
Æsj, hvorfor tok jeg ikke bilde! Herlig! Jeg tror mye av grunnen til at jeg likte filmen så godt er at karakterene var mer velspilte enn noen gang. Tenker da spesielt på Hermione, Harry og Draco (Ron jeg vært fornøyd med siden PS ^^). Det var også færre ganger jeg krympet meg av rare revisjoner (selv om det skal nevnes at jeg ikke har lest boka på en stund); det eneste jeg fikk litt vondt av var den brå avsløringen av Tonks/Lupin (og bare én scene!!). Jeg savnet også historien om ringen, og syns de kunne fokusert ENDA mer på Tom Riddles fortid (og forbindelse til nåtid). Nå gleder jeg meg bare til å lese boka igjen, og til å se filmen i mer nøytrale omgivelser - kanskje var det stemningen på festningen som fikk meg til å se filmen med veldig positive briller
Tusen takk til arrangørene!
R¤a¤v¤e¤n¤c¤l¤a¤w |
|||
|
16. July 2009, 13:20
|
|||
|
|||
|
Absolutt den beste premieren noensinne! Regnet kom som bestilt og stemningen var helt fantastisk! De som gikk glipp av dette gikk glipp av livets store begivenhet!
|
|||
|
16. July 2009, 13:56
(Dette innlegget ble sist endret: 16. July 2009 13:59 av Inger.)
|
|||
|
|||
|
Det var et strålende arrangement og en utrolig bra film! Dødsscenen til Dumbledore ga meg faktisk grøsninger. Da han sa "Severus" stivnet jeg helt og bare stirret og stirret og ventet og håpet av hele mitt hjerte at "please" også var med..og da han sa det..ja fy søren...da grøsset jeg! Måten døden ble markert på var genial, og gjorde absolutt at jeg ikke savnet en begravelsesscene. Når jeg tenker tilbake, er jeg overrasket over hvor mange forhåldsvis små detaljer de hadde med, sånn som pygmypuffen, quidditch try outen og fuglene Hermione sendte på Ron. Og historien om liljebladet som ble til en fisk var fantastisk fin! Noen får slå hardt til meg om den er med i boken...for jeg kan ikke huske det, og derfor må jeg bare sende en stor takk i retning manusforfatter Steve Kloves.
Det var selvføligelig ting jeg reagerte på som var gjort annerledes, sånn som at det var Luna som fant Harry, og at det første kysset mellom Ginny og Harry skjedde i Room of Requirement, men det spiller liksom ikke noen stor rolle når de faktisk har fått til en så utrolig helhet i filmen som de har. Prestasjonen til trioen var kjempebra, og Draco.....Tom Felton gjorde en fantastisk jobb, virkelig! Det var litt kipt at såpass mange av de morsomme replikkene har vært med i trailerne, menmen.. Den scenen jeg lo lengst av må være når Harry står og forklarer om edderkoppen for Slughorn, hele Felix Felicis-delen var rett og slett veldig bra laget, og måten Radcliffe spilte "heldig" på var veldig bra. De tingene jeg husker som mest irriterende var at Malfoy ikke gikk alene til Borgin and Burks, at trioen ikke brukte usynlighetskappen og extendable ears og at Harry ikke ble petrified av Dumbledore. Men alt i alt har WB gjort en utrolig bra jobb med å forkorte filmen uten å kutte ned på historien; alt det viktigste var med. Og nå angrer jeg veldig på at jeg ikke tok bilde...jeg bare glemte det! Dessuten vil jeg sende en stor takk til hvem det nå er som styrer været i Norge, regnet på slutten kunne ikke vært timet bedre. Look...at...me... |
|||
|
17. July 2009, 11:01
|
|||
|
|||
|
Jeg var på midnattspremiere i Bergen i natt. Her var det stort opptog og mange som hadde kledd seg ut. Tok noen bilder med telefonen, men vet ikke om de ble så bra. Kanskje jeg kan legge de ut seinere.
Jeg likte filmen veldig godt og det gjorde samboeren min også, selv om han bare har lest de fire første bøkene ennå. Selvfølgelig var det mange ting som jeg savnet, men som film fungerte det veldig bra slik det var gjort. Det er jo en lang bok, så mye kunne ikke være med. Jeg synes de nye scenene for det meste var bra, men noen av de småtingene som var blitt forrandret synes jeg at var bedre slik som det var. For eksempel synes jeg at det hadde vært bedre hvis Harry hadde blitt petrified under usynlighetskappen på slutten, men det hadde kanskje vært vanskeligere å få det til å fungere på film, jeg ser den. Jeg synes også at det var dumt at kysset til Harry og Ginny ikke skjedde slik som i boken. Jeg likte utrolig godt at han følte så sterkt at han bare MÅTTE kysse henne, og at han etterpå ser bort på Ron, som gir han et blikk. Jeg tror det hadde gjort seg bra på film også. Ser det for meg. Men da måtte de jo nesten hatt med en ekstra rumpeldunkscene eller noe også... Alt i alt så var det en utrolig opplevelse og den beste filmen så langt, synes både jeg og kjæresten min! Skumlere, og morsommere enn alle de andre. Klem fra Aillya=) |
|||
|
19. July 2009, 05:00
|
|||
|
|||
|
Jeg så filmen for to dager siden, jeg har ennå ikke kommet meg hverken fysisk eller psykisk. Avisen Indre Smaalenene skrev noe sånt som det var sjeldent å se voksne damer være så gira, men åtte måneders ekstra venting gjør noe med min stabilitetskurve. Jeg var målløs gjennom hele filmen, jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal skrive. Men jeg merket at jeg begynte å bli småpanisk da dødsscenen nærmet seg. Alt jeg tenkte var "nei, nei, nei, vær så snill, IKKE!!!" Jeg så blikket i øynene til Snape (nok en gang, THANK YOU, ALAN RICKMAN!!!!!), jeg hørte ordet "please" fra Dumbledore, nok en gang blikket til Snape, formelen ble kastet og jeg kjente hjertet mitt stanse et par sekunder. Resten av filmen gråt jeg bittert, denne scenen hadde jeg fryktet helt siden jeg leste boken. Jeg tror mitt høylytte forsøk på å pusse nesen var en lettelse for noen, for plutselig hørte man flere som slapp tårer og snørr løs i salen. Det var mange som hadde kjempet for å ikke lage lyder etter den scenen, ja...
Jeg er rett og slett midt i en slags sorgprosess, så fullstendig anmeldelse kommer om et par dager. "Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen. "That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Tusen takk til arrangørene!