Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva syns dere om filmen?
13. July 2007, 15:47
RE: Hva syns dere om filmen?
Nå har de fleste av oss fått sett filmen. Hva syns dere?

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
13. July 2007, 16:01

Okej jeg likte den godt Big Grin
Jeg synes at henne som spillede Luna spillede perfekt (selvom jeg stadig synes hun ligner en malfoy ) og henne som spillede Dolora ... Jeg synes faktisk alle skuespillerne gjorde et kjempe fint job .

Historien: Hvor var den skråler til Petunia ? Jeg synes det var for dårligt at de ikke hadde det med . Og så var der noen av scenerne som kunne have vært lengere. Som foreksempel det med hvor Harry ser Hermione og Ron igjen. Hadde ønske de hadde laget en lengere dialog, likesom i bogen.. Men ja bogen er vel lang og synes de klarede det fint og få det viktig med.

Theatlerne : De var fine . Likte dem^. Men graup? Eh, jeg forestillede ham ikke som 'snill?' Men jeg er ikke skuffet over filmen. Synes det var en bra film

~ Bellatrix Lestrange fan

- 10 november og da skal jeg lese HP 7.
Finn alle innlegg av denne brukeren
13. July 2007, 20:40

Nå har jeg sett filmen to ganger, men jeg fortsatt ikke helt hva jeg synes. What?
13. July 2007, 20:58

Jeg er oppriktig skuffet over filmen, dessverre. Var så mye de kunne fått med seg, f.eks Portable swamps til Weasly brødrene, hadde tatt dem 2 ekstra minutter å vise den men neida.

De kunne og ha litt mere fra mysterie departementet med i filmen, de kom jo rett inn til propphesies hallen uten problemer, kunne vært litt morsomt om de tok med seg et par ting ekstra bare for syns skyld, igjen, kanskje 3 minutter lengere film.

Men det som gjorde meg mest irritert, er at i bøkene sies det hele tiden at den eneste personen Voldemort er redd er Dumbledor, hvorfor kom ikke det frem, jeg så ingen frykt i Voldemorts øyne, bare noe som lignet på hat. Dumbledor derimot så til tider engstelig og kanskje litt redd t.o.m. Det er dårlig.

Film messig var filmen bra, og alt i alt var vel filmen ikke noe dårlig, men syntes det var så mange småting de kunne få med seg. Boken er ufattelig detaljert og det var så lite de trengte å gjøre for å legge til ekstra stuff, men gjorde det ikke.

Goblet of Fire er fremdeles en av mine favoritt filmer i Harry Potter universet. Håper de tar litt mere med på Half-Blood Prince, som f.eks at Dumbledor kommer og henter Harry personelig.
14. July 2007, 10:54

Hvor lang var filmen egentlig 2 timer?

Jeg synes: Og det irritter meg noe så grusomt selvom jeg har sagt det: HVORFOR kunne de ikke have lavet starten som den var i boken? Ville ikke have tatt serlig lang tid. Og den skråler. Ville ønske de hadde tatt det med. Og det med at Petunia viste hva Dementor hva..

Og så irritter jeg meg stadig over det med grumstad plads nr. 12. De kunne have gjort så mye mer ut av det. Hadde gjerne set Sirius mor hehe..
Og er det bare meg eller så man aldrig Harry's ar What??

14. July 2007, 13:32

Filmen var på 2 og en halv time, og de har tatt med det som er viktig videre i historien, og man bare skulle tatt med det ene og det andre fordi det bare hadde blitt noen minutter ekstra, ja da ville filmen blitt mye lengre, flere korte 2-minuttere blir mange minutter det. Hermine sier forresten i De Vises Stein at den eneste trollmannen Voldemort frykter er Humlesnurr, og det vet de fleste fra før, derfor er det ikke nødvendig å få det frem i flimen, du ser uansett i ansiktet til Voldemort at han ikke liker at Humlesnurr kommer, man kan faktisk se at han blir bekymret. Det var en meget underholdende film, men den er jo tross alt bare opptrappingen av noe som kommer til å skje videre, så jeg fikk litt følelsen av en transportetappe, selv om den for så vidt ikke er det, filmen var bra
14. July 2007, 14:07

Jeg synes filmen var fantastisk! Beste så langt, by far. Jeg klarte faktisk å lene meg tilbake i kinosalen, slappe av og virkelig nyte filmen. Første gang jeg så GoF, derimot, satt jeg helt gal og noterte meg absolutt alle feil i forhold til boka.
Som fan tror jeg jeg endelig har klart å lære meg at det må være lov til å være forskjell på bøkene og filmene. Filmene er basert på bøkene, derfor må de få lov til å ha litt um... kunstnerisk frihet ( ? ) de også.
Jeg elsket hele HP-stemningen, og alt var som det skulle være. Som sagt over; om alle disse "smådetaljene" vi savner skulle blitt lagt til hadde filmen vært dobbelt så lang. To minutter her og to minutter der blir fort en time.
Hvis det er noe jeg skulle klaget på skulle det være at ingen av Harrys raserianfall var med. Han var bare rolig hele tiden, mens i boka eksploderer ham. På begynnelsen når han møter Ron og Hermione, når Hermione foreslår DA for første gang, og på Dumbledores kontor på slutten.
Menmen, jeg gleder meg som en unge til å se den på nytt ^^

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
15. July 2007, 12:49

Hva syns dere om håret hans i OotP? Selv synes jeg det er litt for kort. Digget håret så sykt i GoF. Big Grin Noen synspunkter?
15. July 2007, 13:36

Eh jeg vet det her lyter underligt men : Da jeg så traileren kunne jeg ikke se hvem det var. Eller jo det kunne jeg godt, men jeg synes han så anderledes ud. Litt for kort kanskje, men liker håret hans ^^

15. July 2007, 15:13

Håret er fint det, men ikke slik som det skal være Sad.
Det skal være uryddig og langt (ikke så langt, men lengre enn det er nå værtfall). Syns egentlig at det var litt får kort i 1, 2, og 3 òg. Så når det endelig hadde blitt greit i GoF, blei jeg utrolig skuffa, når det ikke ble i Ootp. Skuffet Sad

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
15. July 2007, 15:54

Jeg la ikke merke til håret hans i det hele tatt jeg, og nå har jeg sett filmen tre ganger. Så så utrolig vesentlig kan det ikke ha vært Smile

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
15. July 2007, 17:48

Visste ikke at Death Eaters og Order-medlemmer kunne fly rundt slik som røyk. Ble litt overrasket. Men jeg digget fighten mellom Dumbledore og Voldemort. Tenk den avanserte magien som ligger bak. Hadde en hvilken som helst annen trollmann eller heks vært satt inn istedet for en av dem, så hadde nok kampen vært over rimelig kjapt. Imponert. Negativt overrasket over at Bellatrix var så svak og shtøgg. Og syns selvfølgelig de kunne tatt med de forskjellige rommene i Department of Mysteries. SLøret var ikke helt som jeg hadde forestilt meg det, og i det hele tatt hele rommet, ver mye mer dimensjonert enn jeg trodde. Jeg trodde den lille plattformen buegangen sto på, var bare en slgas fortauskant, 20 cm høy. Og hadde hvertfall ikke sett for meg en quidditch-bane med store kampesteiner, som i dragescenen i GoF. Alt ble gjort veldig fort i denne filmen, skulle ønske den hadde vart mye lengre, det må være en av de raskeste to og en halve timene jeg noengang har opplevd.
15. July 2007, 18:04

Oooog:
Jeg ble skuffet over at Ginny var så lite attraktiv som hun var.
Oooog:
Jeg har sett for meg Grimaulds Place 12 som et svært og digert herskapsphus i stein, med en sinnsyk hall. I den ene enden en liten yttergang, og i den andre enden, en trapp på størrelse med marble-greiene på Hogwarts. Hallen er omtrent 5 meter brei og 25 meter lang. Døren til kjøkkenet og alt annet er her. Et stort maleri av moren til Sirius henger på ene langveggen i hallen, på motsatt side av kjøkkenet, med lange rekker av staker med house elves' heads trædd på. Vanskelig å forklare. Så hvertfall for meg et digert og i utgangspunktet luksuriøst sted.
15. July 2007, 21:23

Enig med Fang, det er slik Grimhold plass 12 burde være...
Om filmen hvet jeg ikke hva jeg synest, den kom liksom som et sjokk What?
Alt kom liksom på en gang, helt oppå hverandre, så.... Men det er klart, de ville brukt timevis på å komme med hele greia slik som boka gjør. Nei jeg har ikke peiling på om den var bra eller dårlig Wow

Likheter mellom kjærlighet og krig:
Lett å starte
Vanskelig å stoppe
Umulig å glemme
16. July 2007, 23:05

Jeg synes egentlig at filmen var bra. De hadde endret på noen småting fra boka, men det må vi bare regne med - det er tross alt et helt annet medium som forteller historien. Det eneste som jeg har å plukke på, er at de endret på profesien. Hvordan skulle Voldemort vite at det var Harry han skulle gå etter når profesien ikke sa noe om når han ble født, og hvem foreldrene var?

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
Post Reply 

Forumhopp: